MOTTO TYGODNIA
Tempora mutantur,
et nos mutamur in illis.
"Czasy się zmieniają
i my się wraz z nimi zmieniamy."
Przysłowie łacińskie

bip190

Archiwum wiadomości

office365info

Klagenfurt - czerwiec 2011 r.

znaczek 150
W niedzielny poranek 29 maja 2011 wyruszyliśmy w podróż do Austrii, aby wziąć udział w wymianie międzyszkolnej z Europagymnasium w Klagenfurcie. Po kilkugodzinnej podróży dotarliśmy do Znojmo – pięknej, czeskiej miejscowości niedaleko granicy z Austrią. Tam czekał nas pierwszy nocleg. Po zakwaterowaniu się w hotelu ruszyliśmy zwiedzać to jedno z najstarszych i zabytkowych miast Moraw.  Po spędzeniu znojnej nocy w Znojmo pojechaliśmy do Wiednia. Najpierw dotarliśmy na wzgórze Kahlenberg, z którego Jan III Sobieski wyruszył na odsiecz wiedeńską.
/foto w galerii/

022

Stamtąd podziwialiśmy również panoramę miasta. W samym Wiedniu oglądaliśmy m.in. Belweder, gotycką Katedrę św.Szczepana oraz dzielnicę ambasad. Jeszcze zdążyliśmy się wyszaleć na wesołym miasteczku na Praterze i ruszyliśmy, po doskonałych autostradach, do Klagenfurtu. Nasze nastroje były trochę przygaszone, bo byliśmy pełni obaw, co do tego jak zostaniemy przyjęci.

079

W nocy ok. 23.00, wszelkie niewiadome dotyczące naszych austriackich gospodarzy zostały rozwiane. Ładnie się przedstawiliśmy i rozpoczęła się integracja, która trwała nieprzerwanie aż do sobotniego poranka.

140Pierwszego dnia wymiany zostaliśmy przywitani przez pana Gerhard Hopfgartner - dyrektora Europagymnasium w Klagenfurcie. Po krótkich przemowach i paru dyplomatycznych gestach – czyli części oficjalnej - reszta dnia została zaplanowana przez naszych austriackich rówieśników. Program był bardzo napięty i perfekcyjnie opracowany: od 13.00 do 18.00 spędzaliśmy czas opalając się i pływając w pobliskim jeziorze Worthersee od 18.30 do późnych godzin nocnych graliśmy w kręgle i zacieśnialiśmy kontakty z naszymi austriackimi kolegami i koleżankami.

164

Następnego dnia poszliśmy do ratusza, gdzie zostaliśmy przywitani przez przedstawiciela miasta Klagenfurt. Po oficjalnym spotkaniu poszliśmy zwiedzać Klagenfurt.

173

Potem pojechaliśmy na wycieczkę w góry, aby oglądać bajkowe krajobrazy, którymi zachwycał się i inspirował słynny kompozytor romantyczny Johannes Brahms. Między pięknymi górami a ślicznym jeziorem można było podziwiać wysiłki prof. D.Betlei, który jako „nadworny” fotograf wycieczki wszystko uwieczniał „na kliszy”, na wypadek, gdyby ktoś nie chciał nam uwierzyć, że tam byliśmy.

248

W czwartek z samego rana pojechaliśmy do Friesach, pięknego średniowiecznego miasteczka, w którym oglądaliśmy różne zabytki m.in. stare mury miejskie, pełną wody fosę oraz kościół  Dominikanów.  Zwiedzaliśmy również wioskę „średniowieczną” oraz podglądaliśmy w jaki sposób powstaje „nowy” zamek budowany średniowiecznymi metodami. Braliśmy też udział w procesie wyrabiania świeczek z pszczelego wosku. Było to bardzo ciekawe doświadczenie, takie Discovery Science na żywo ?

353

Pogoda tego dnia uległa deilkatnej zmianie, troszeczkę się zachmurzyło, ale nadal było gorąco i duszno, opady deszczowe występowały tylko w nocy, więc nie przeszkadzały nam w "zaliczaniu" kolejnych punktów programu wymiany.
Piątkowy dzień był poświęcony na relaks i kupowanie pamiątek. Wieczorem zostaliśmy zaproszeni na imprezę, na której panowała doskonała atmosfera mimo świadomości, że za parę godzin będziemy musieli się rozstać.
W sobotni ranek 4 czerwca pożegnaliśmy naszych austriackich przyjaciół i wyruszyliśmy do Polski.

Teraz pozostało nam tylko doczekać do września, żeby móc pokazać prawdziwą, tradycyjną i legendarną polską gościnność.

Maciek Gotkowski

1 Liceum Ogólnokształcące im. ks. Stanisława Konarskiego w Rzeszowie

Copyright © 2015. All Rights Reserved.