MOTTO TYGODNIA
"Carpe diem quam minimum credula postero ."
"Korzystaj z chwili jak najmniej ufając przyszłości."
Quintus Horatius Flaccus Carmina I,11,8

Archiwum wiadomości

Ahoj przygodo - Jesień w Beskidzie Niskim 2016

rajd1

7. października, roku pańskiego 2016 na Dworcu Głównym w Rzeszowie dało się zaobserwować zaspany, acz całkiem radosny tłum ludzi. Ci najbardziej podekscytowani byli na miejscu już od wpół do siódmej; sama ekscytacja wynikała z faktu iż dzień ten był pierwszym z trzydniowego rajdu w Beskid Niski, zorganizowany przy współpracy z kołem PTTK. Uczniom 1 LO, których pod swoje skrzydła wzięli niezastąpieni profesorowie Wiesław Bać i Wacław Wałach, towarzyszyły jeszcze trzy inne szkoły – 2 i 3 LO oraz 8 Gimnazjum.

Czytaj więcej: Ahoj przygodo - Jesień w Beskidzie Niskim 2016

Jesień w Bieszczadach

rajd01

Zgodnie z prognozami pogody w ostatnie dni października 2012 r. mieliśmy w województwie podkarpackim przywitać pierwszy w tym roku śnieg. Organizator rajdu – p. Wacław Wałach, opiekun szkolnego koła PTTK przy I Liceum Ogólnokształcącym w Rzeszowie, martwił się czy pogoda nie zniechęci uczniów. Okazało się, że w piątkowy poranek 26 października na parkingu przed halą Podpromie zjawili się wszyscy zapisani uczestnicy rajdu – 21 osób. Rolę opiekunów, oprócz p. Wałacha, pełnili p. Wiesław Bać i ks. Tomasz Nowak. Cel podróży – Bieszczady i Góry Słonne.

Czytaj więcej: Jesień w Bieszczadach

Rajd Matura 2012

rajd1a

więcej foto

W dniach 19 - 20.04 2012 szkolne koło PTTK przy naszym liceum zorganizowało kolejny rajd "Matura". Łącząc się w bólu z naszymi kolegami przygotowującymi się do egzaminu dojrzałości, wyruszyliśmy na szlaki Magurskiego Parku Narodowego. Po zwiedzeniu pustelni św. Jana z Dukli przeszliśmy trasę Chyrowa- Desznica, gdzie zatrzymaliśmy sie na nocleg u gościnnego księdza Józefa. Następnego dnia, trochę niewyspani po nocy spędzonej na śpiewaniu przy ognisku, przeszliśmy trasą z Mrukowej do Folusza, gdzie przy pysznym pstrągu zakończyliśmy wędrówkę. Opiekę duszpasterską zapewnił ksiądz Tomasz, "suchary" opowiadał profesor Bać, a próbował nie zgubić siebie i innych profesor Wałach.

Do zobaczenia na szlaku jesienią!
Wacław Wałach

Turlanie na sianie

... czyli XLVII rajd górski „Jesień w Beskidzie Niskim”
red. Adrianna Szakalicka

rajd10Niektórzy z nas dość sceptycznie podchodzili do wyjazdu z PTTK-u. Sądzili, że ciągłe maszerowanie po górach, czy przygotowywanie własnych posiłków nie jest atrakcyjną formą spędzania czasu i jechali jedynie po to, by uniknąć lekcji. Nie wiedzieli jak bardzo się mylili.

Czytaj więcej: Turlanie na sianie

Szkolne Koło PTTK - XLV rajd górski „Jesień w Beskidzie Niskim”

Po kilku latach przerwy wznawia działalność Szkolne Kolo PTTK nr 59 przy I LO w Rzeszowie. Koło ma  bogatą tradycję, której początki sięgają jeszcze lat czterdziestych ubiegłego wieku. Chcemy zachęcić wszystkich, którzy interesują się turystyką, do brania udziału  w imprezach organizowanych przez nasze Koło a także Oddział PTTK w Rzeszowie.
Pierwszą imprezą po reaktywacji Koła  był XLV rajd górski „ Jesień w Beskidzie Niskim”. W dniach  25-27.09 2009 roku spędziliśmy piękny wrześniowy weekend w uroczej miejscowości w Beskidu Niskiego- Kotani. Przez trzy dni wędrowaliśmy po szlakach Magurskiego Parku Narodowego a wieczorami spotykaliśmy się przy ognisku  i  gitarze. Jak było pięknie i sympatycznie pokażą najlepiej zdjęcia z  rajdu.
Już teraz zapraszamy na kolejne wyjazdy na wiosnę przyszłego roku.

1ruszamywdroge

Ruszamy w drogę...

Czytaj więcej: Szkolne Koło PTTK - XLV rajd górski „Jesień w Beskidzie Niskim”

1 Liceum Ogólnokształcące im. ks. Stanisława Konarskiego w Rzeszowie

Copyright © 2015. All Rights Reserved.