Klagenfurt - wymiana - czerwiec 2013

klagenfurt-2013-061Ola Jędrzejek, Magda Gut

Na pewno każdy z nas miał pewne wątpliwości związane z wyjazdem na wymianę – do jakiej rodziny trafi, czy poradzi sobie z dogadaniem się w obcym języku. Jednak już od samego początku wszyscy byliśmy niesamowicie pozytywnie nastawieni. Od dnia wyjazdu z Rzeszowa towarzyszyło nam słońce i atmosfera lata.

Po drodze do celu zatrzymaliśmy się na nocleg w Cieszynie, mieście przez które przebiega granica, co było okazją do przespacerowania się po Czechach i zajrzenia to tamtejszych knajpek i sklepów.

Następnym przystankiem był Wiedeń – przez parę godzin mieliśmy czas na zapoznanie się z miastem tętniącym życiem, obserwując turystów reprezentujących odmienne kultury i bawiąc się na Praterze, gdzie wróciliśmy do czasów swojego dawno już zapomnianego dzieciństwa.

Wieczorem w końcu dotarliśmy do celu, gdzie zostaliśmy bardzo ciepło przyjęci przez naszych hostów. Rozdzieliliśmy się, ale natychmiast rozwiały się wszystkie nasze dotychczasowe wątpliwości. Przez parę dni świetnie bawiliśmy się z nowopoznanymi przyjaciółmi, którzy organizowali cały nasz czas, nie pozwalając nam się nudzić. Pokazali nam Klagenfurt z najlepszej strony, zabierając nas na długie spacery, kręgle, imprezy. Jednak największe wrażenie robiło pobliskie czyściutkie jezioro, otoczone górami, gdzie opalaliśmy się przez długie godziny.

W czasie pobytu w Klagenfurcie odbyły się dwie wycieczki dookoła naszej miejscowości i landu . Zwiedziliśmy piękny zamek i byliśmy na punkcie widokowym, na którym utknęliśmy na parę minut z zapartym tchem. Dotarliśmy także do starej katedry, gdzie po usłyszeniu historii św. Hemmy chętne dziewczyny przeczołgały się pod jej grobem, co według legendy ma zapewnić dobry poród. Czołganiu nie oparły się nawet nauczycielki, czyli pani Kasia i pani Magda.

W miarę upływu czasu coraz bardziej zaprzyjaźnialiśmy się z naszymi rodzinami, które opiekowały się nami jakby znały nas od lat. Ostatniego dnia ciężko było nam pożegnać się z nowymi przyjaciółmi, na szczęście zobaczymy ich już we wrześniu, tym razem w Rzeszowie.