MOTTO TYGODNIA
Tempora mutantur,
et nos mutamur in illis.
"Czasy się zmieniają
i my się wraz z nimi zmieniamy."
Przysłowie łacińskie

bip190

Archiwum wiadomości

office365info

Rzeszów - wrzesień 2009r.

WRZESIEŃ 2009 - PRZYJAZD UCZNIÓW Z EUROPAGYMNASIUM

W dniu 19 września 2009 roku, o godzinie 19:30 do I LO w Rzeszowie przyjechała grupa koleżanek i kolegów z partnerskiej szkoły Europagymnasium w Klagenfurcie, biorąca udział w wymianie uczniowskiej.

Następnego dnia nasi austriaccy przyjaciele wraz z nauczycielami spędzili cały dzień na poznawaniu uroków Podkarpacia. Zwiedzili Muzeum Budownictwa Ludowego w Sanoku. Tam mogli poznać historię i kulturę polskiej wsi. Podziwiali też niezwykłe widoki nad Jeziorem Solińskim.

img 4599

Niedziela upłynęła pod hasłem „Poznaj Rzeszów”. Pierwszym punktem było zwiedzanie podziemi rzeszowskich, następnie podzieleni na grupy spacerowaliśmy po pięknej starówce. Zaciekawieni Austriacy mogli zobaczyć zabytkowe kościoły, kamienice, ratusz, galerię BWA, halę Podpromie, w której  odbywały się targi samochodowe. Wieczorem zorganizowaliśmy piknik, na którym zagraniczni koledzy wraz z polskimi osobnikami płci męskiej grali pasjonujący mecz piłki nożnej. Ze stratą dla nas – Austriacy wygrali.

W poniedziałek odbyło się uroczyste powitanie przez pana dyrektora uczestników wymiany. Uczniowie z naszej szkoły: Basia Toczek, Bartek Mulak i Mariola Surówka, z pomocą uczniów z klasy 2 „D” przygotowali prezentacje na temat historii Rzeszowa, historii 1 LO i  jego wybitych wychowanków. Po oficjalnej części i pamiątkowym zdjęciu, przeszliśmy do sal informatycznych, gdzie robiliśmy wspólnie śmieszne, ale także interesujące prezentacje pt.: „Co podoba Ci się w Rzeszowie najbardziej?”. Popołudnie spędziliśmy w plenerze nad malowniczym Wisłokiem.

To był ostatni dzień pobytu austriackich przyjaciół w Rzeszowie. Wszyscy byliśmy przygnębieni zbliżającym się rozstaniem. Czas płynął nieubłagalnie. Odmierzaliśmy ostatnie minuty. Niestety, nadszedł wtorek, a z nim odjazd naszych zagranicznych kolegów i koleżanek. Nie chcąc się rozstać, zagrodziliśmy im drogę, ale po błagalnych prośbach pana profesora Wałacha, ustąpiliśmy, nie opóźniając nieuniknionej rozłąki. Gdy autobus zniknął nam z oczu pobiegliśmy pod Pomnik Walk Rewolucyjnych, skąd ostatni raz mogliśmy zobaczyć niknących w oddali Austriaków.

1 Liceum Ogólnokształcące im. ks. Stanisława Konarskiego w Rzeszowie

Copyright © 2015. All Rights Reserved.